Nyheter

Start et reiseselskap i dag

Nordmenn har en stor lidenskap for reiser som virkelig skinner igjennom. Vi bruker tusener av kroner per husholdning hvert eneste år på å oppleve verden. Noen er derimot mer interesserte enn andre, og akkurat som innen andre felt, så kan det her være en god ide å gjøre om lidenskap til livsnæring. For hva er vel egentlig bedre enn å jobbe med det man elsker? Da kan du gå til jobben hver eneste dag med visshet om at du vil nyte det du skal holde på med.

Det finnes mange gode ideer for jobber innen reising. Du kan for eksempel starte en karriere som turguide. Jobb for et av de største reiseselskapene, og opplev mange deler av verden. Skal du dra den enda lengre derimot, og mest sannsynlig oppleve enda mer, så bør du heller starte opp et reiseselskap. Da kan du tilby reiser til verden rundt, med destinasjoner du naturligvis liker best i sentrum av det hele!

 

Begynn med å bli sett

Det finnes mange håpefulle som begir seg ut på den store oppgaven med å starte et reiseselskap. Her finnes det mange utfordringer, men den største er nok å bli sett. Det å markedsføre seg selv kan være meget dyrt, og det er jo slettes ikke automatisk at dine markedsføringsinvesteringer fører til kjøp. Allikevel finnes det enkelte metoder som nærmest kan garantere et salg ved din investering.

De digitale annonsene hos Google, ofte bare kalt PPC (Pay Per Click), er en type annonse du kun betaler for de som faktisk klikker. Det vil si, du betaler kun når noen klikker på annonsen og dermed lander på din side. Statistikken lyver ikke, og den sier at hvis personer som er på utkikk etter informasjon, om for eksempel reiser, konverterer meget bra så sant de har klikket seg inn på relevante sider. Velger de å ikke klikke seg, altså uinteressert i innholdet, så skal du ikke betale for dette. Dermed er PPC en meget kostnadsbesparende affære.

 

Sørg for å bygge autoritet og land salg

PPC er derimot bare starten. I en begynnelse der markedet er tøft, og ditt reiseselskap neppe har mye autoritet, så kan det lønne seg å investere såpass mye penger i markedsføring. Når du bygger deg opp mer og mer autoritet, så vil derimot ikke et slikt budsjett være nødvendig. Da kan du overføre din innsats mot forholdsvis rimelig praksis slik som SEO. Denne disiplinen er gratis om du gjør alt selv, og billig dersom du for eksempel kun outsourcer det tekniske.

Å være aktiv i sosiale medier, da spesielt Instagram, er selvfølgelig også helt essensielt for et reiseselskap. I grunn kan en bare understreke at synlighet generelt, da selvfølgelig med forbehold om at det er positive nyheter, er bra for reiseselskaper. Dersom du sitter på en eventyrlysten personlighet, så kan en jobb innenfor reise være positiv for deg. Et reiseselskap kan fort være en oppfylt drøm, og med godt fokus på synlighet i både søkemotorer og sosiale medier, så kan du leve ut reisedrømmen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *